090611 bodøtur 011Mamma hadde så mange ærender i Bodø, at jeg tok meg en tur dit sammen med henne i helga. Det var ikke alt  vi hadde planlagt å gjøre der tante og onkel visste om på forhånd…

Av: Utegående reporter Matilde B.

Det var egentlig to årsaker til at vi kjørte nedover denne helga. Den ene, og offisielle, grunnen, var at mamma måtte finne seg kjole til den store dagen 4. juli. Det var fort gjort. Før lunsj fredag var den prøvd, kjøpt og betalt. Den andre grunnen har du her:

topp copy

Tante sitt utdrikningslag! Dette skulle jo skje på tante sitt vis, derfor ble det laget en blogg i anledning dagen. Adressen dit er http://nyvri.wordpress.com. Selvfølgelig ble hun varslet om at dette via sin egen blogg, Min Vri, lørdag formiddag (for tante og onkel var det lørdag morgen. De hadde ikke spist frokost, og jeg hadde allerede sovet to timer formiddagslur!).

090613 utdrikningslag 001

Her leser de det første innlegget på bloggen, og tante får sine første instrukser. Samtidig er ikke bestemor langt unna. Hun hadde nemlig kjørt hele veien til Bodø for å tilbringe lørdagen sammen med meg. Onkel Tommy var helt overgitt over bloggen, og mente at dette måtte være et utdrikningslag 2.0, hva enn det måtte bety.

090613 utdrikningslag 016           090613 utdrikningslag 020           090613 utdrikningslag 049

Mamma sier at tante var sporty hele dagen, og det tror jeg på. Hun er ei skikkelig tøffa! Sjekk den dama her:

090613 utdrikningslag 093

Onkel Tommy må være en veldig heldig mann som får en så foxy lady til kone snart! Jeg gleder meg veldig til å se henne i brudekjolen sin. Den er forresten trygt fremme på bestemmelsesstedet nå. Den ble fraktet fra Bodø med følgebil i ettermiddag.

090611 bodøtur 018

Dette lå i stua da jeg stod opp i dag. Om tre uker er det det ekte brudesløret som er ferdig med sitt oppdrag. Jeg fant også noen rester fra klærne onkel hadde på seg da han kom hjem, med det får noen andre fortelle om, for han har ikke fortalt meg noen ting. For de som ikke allerede har skjønt det, onkel hadde også utdrikningslag i går…

090611 bodøtur 016Av andre tegn på at den store dagen er rett rundt hjørnet, fant jeg denne hårbørsten på badet foran speilet. Tror dere tante bruker den når hun står foran speilet og øver på sangen hun skal synge til onkel?

