Utegående reporter…til storinnrykk første helga i juli.

Av: utegående reporter Matilde B.

Jeg har påtatt meg å sjekke forholdene for tante og onkel, som dessverre for meg er mer i Bodø enn i Ballangen. Ettersom de ikke kan passe på alt, skal jeg gjøre det jeg kan. I første omgang har jeg sjekket trøkket i arrangørkommunen for bryllupet.

090515 campingen 028

På campingplassen klargjøres hytter for harde livet. Det er mange hytter som er bestilt, og det ventes et heidundranes liv i dagene før og etter bryllupet. Lørdag sies det at de ansatte har fått fri fra klokka fem og utover, for å hente seg inn igjen etter dagene som har vært, og for å samle krefter til dagene som kommer. Ryktene sier videre at camperne kommer fra både nord, sør og vest, og at til og med de bryllupsutvalgte av Ballangens egne kan finne på å være med på grilling i fjæra en dag eller to. Mulighetene her er så mange, at de kommer jeg tilbake til i et senere innlegg.

flystripa2

Flystripa på leira er i rute, og vi håper at den er helt ferdig og humpefri til jumbojeten fra Reine og Airbusen fra Trøndelagen lander tidlig i bryllupsuka.

090517 nasjonaldagen 014

Korpset brukte nasjonaldagen til å øve, og stiller selvfølgelig ved flystripa for å ønske velkommen. Kanskje kommer kongen også? Eller iallefall ordføreren?

090517 nasjonaldagen 028

Flagget skal iallefall til topps, og vi gleder oss til å treffe alle sammen, både Engener, Bogholmer, Knutsener, og andre som tar veien til den store festen.

Jeg kommer tilbake med mer snart!

